Hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást, DohĂĄnyzĂĄsrĂłl valĂł leszokĂĄsban segĂ­tő termĂŠkek - StatimPatika - Online Patika


Dohányzás: A leszokás motivációi és a siker kulcsa Szerző: Medipress Egy átlagos dohányos ember öt év próbálkozás, és hét sikertelen kísérlet után képes végleg letenni a cigarettát.

hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást

A kutatók 3 dohányzó és leszokott ember viselkedését tanulmányozták. A tanulmányból kiderül, hogy a legtöbben az egészségük hosszú távú megőrzése érdekében döntenek a leszokás mellett. Fageström nikotinfüggőségi teszt Ön azt állítja, nem dohányzik?

10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Csak alkalomadtán, netán szórakozó helyen gyújt rá? Most megtudhatja, hogy csak álltatja magát, és komoly nikotinfüggőségben szenved, vagy tényleg le tudja tenni a cigarettát. Töltse ki Nikotinfüggőségi tesztünket!

Dr. Tamasi Őszintén - Dohányzás leszokás, de hogyan utána?

A leszokás nagyon stresszes időszak, különösön az első hét, amikor az elvonási tünetek és nikotin utáni sóvárgás a legerősebb, mondja Cary Cooper, a Lancasteri Egyetem professzora. Cooper szerint bizonyos napszakok nehezebbnek bizonyulhatnak az elvonási tünetek tekintetében, ezért ajánlatos valami új hobbit keresni, amivel el lehet terelni a figyelmet a cigarettáról. Hirdetés Leszokás - Az egészségi állapotért való aggódás a legfőbb motiváció A tanulmány szerint a legtöbb ember akkor szánja el magát a leszokásra, mikor elkezdenek aggódni az egészségi állapotuk miatt.

Dohányzás: A leszokás motivációi és a siker kulcsa

Abban is sokan egyetértettek, hogy úgy érezték, hogy sokan elítélik és megbélyegzik őket. A vizsgált személyek több mint fele érezte magát kényelmetlenül és bizonytalanul rossz szokása miatt.

hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást

A legfontosabb kérdések a dohányzásról Nikotinfüggőségi teszt - Ön azt állítja, nem dohányzik? Töltse ki tesztünket, és megtudhatja, hogy csak áltatja magát, és komoly nikotinfüggőségben szenved, vagy tényleg le tudja tenni a cigarettát.

A dohányosok körében hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást nagyobb a fogíny és az fogágy gyulladásának esélye, így a fogaikat is nagyobb eséllyel veszítik el. Legyen az cigaretta, pipa vagy akár szivar, a füst a fogakat is támadja - nem közvetlenül. A rákkeltő füst bejárja a szájüreget, káros anyagai megtapadnak a fogakon, a nyelven és a szájnyálkahártyán.

hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást

A nikotin a tüdő és a nyálkahártya véráramába kerülve az erek összehúzódását eredményezi. A cigarettásdobozokon feltüntetett vegyi anyagok csak töredékét jelentik annak, ami valójában a dohányosok szervezetébe jut.

hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást

Körülbelül különböző hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást vegyület található ugyanis egy cigarettában, amelynek csak az egyike a függőség kialakulásáért felelős drog, a nikotin.

A cigarettában és más dohánytermékekben található vegyületek jelentős része ártalmas, esetleg rákkeltő hatású is.

Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás. Cikkünkben olvashat néhány tanácsot, melyek megkönnyítik búcsúját a cigarettától. Keressen indokokat! Csak az érheti el a célt, és szokhat le a dohányzásról, aki valóban motivált. Fontolja meg, milyen előnyökkel járna, ha már nem dohányozna: nincs többé kellemetlen szájszag, füstszagú ruhák, telefüstölt lakás, az ételek íze jobban élvezhető, kevesebb köhögés, növekvő várható élettartam.

Ilyen például a benzol, ammónia, hidrogén-cianid, aceton, bután, DDT, formaldehid, hidrazit. A kátrány mint égési melléktermék lerakódik a tüdőben, így minden egyes szál elszívásával csökken annak légzési felülete. Nem elhanyagolható az sem, hogy a dohányfüstnek jelentős a mérgező hatású szénmonoxid-tartalma.

hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást

A függőség kialakulásáért azonban a nikotin a felelős. A nikotin tulajdonképpen erős drog, melynek halálos dózisa mg. Enyhe mérgezés során fejfájást, szédülést, hányingert, hasmenést, verejtékezést, szapora pulzust okoz.

A legjobb motiváció a leszokásról

Ezt gyakran tapasztalják az első alkalommal rágyújtók is. A tartós nikotinhatás gyomorfekélyt, érszűkületet a szívkoszorúerek szűkületétvalamint légúti károsodást okozhat. Mit tartalmaz a cigaretta? A leszokás utáni hízás csak átmeneti állapot, így nem érdemes a kövérségtől való félelem ragaszkodnia a káros szenvedélyhez. A dohányosoknak több antioxidáns vitaminra van szükségük, mint nemdohányzó társaiknak, a leghatásosabbak az A- E- és C-vitaminok, ennélfogva több gyümölcsöt és zöldséget kell fogyasztaniuk, mert a természetes vitaminok hatásosabbak, mint a tablettaformában bevitt készítmények.

Ennek legfőbb oka, hogy a dohányzás az egyik legsúlyosabb - a kemény drogokra jellemző mértékű - függőséget képes létrehozni. Az első lépés persze minden esetben a valóban komoly elhatározás, enélkül eredmény eleve nem érhető el. Amennyiben azonban a döntés megszületett, lehetőség van nem csupán az akaraterőre bízni a leszokás sikerességét, hanem különböző terápiákat is segítségül hívni.

Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek?

A legszélesebb körben a nikotinpótláson alapuló módszerek terjedtek el. Ennek lényege, hogy a dohányzás abbahagyásával párhuzamosan valamilyen formában pótolják a szervezetbe jutó nikotint, így csökkentve a megvonásos tüneteket.

A terápia általában három hónapon át tart, ezalatt fokozatosan csökkentik a nikotin bevitelét.

hogyan lehet motiválni a dohányzásról való leszokást